Same same but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nath-en-An - WaarBenJij.nu Same same but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nath-en-An - WaarBenJij.nu

Same same but different

Door: Nath - en - An

Blijf op de hoogte en volg Nath-en-An

28 April 2015 | Thailand, Bangkok

De laatste week in Thailand hebben we overwegend relaxend doorgebracht. Ons resort Twin Lotus in Koh Lanta was echt heerlijk. Het is eigenlijk best erg hoe je aan luxe gewend bent. Hoewel we Myanmar geweldig vonden, absoluut niks te klagen hadden en we het niet anders hadden willen ervaren, was het heerlijk om een paar dagen in een resort met warm water, goede douche, zwembad, goed ontbijt ed door te brengen.

Toen we ’s avonds aankwamen hebben we gelijk genoten van alle luxe, door een fijne fles wijn te bestellen. Want zo’n momentje moet je vieren. De eerste wijn in tweeënhalve week, de paar slokken van de Myanmese wijn niet meegerekend, want dat kon je geen wijn noemen.. ;-) De eerste twee dagen hebben we ontzettend lui doorgebracht met boekjes lezen. Dag één aan het strand, dag twee noodgedwongen uit de zon vanwege (vooral bij Nath) ernstige verbranding. De Thaise zon blijkt ook erg fel te zijn mét bewolking. Elke middag rond een uur of vier begon de onweersshow, prachtige wolkpartijen die de mooie lichtshow van bliksemschichten verzorgden. Maar op een paar druppels na, hebben we geen regen gehad.

Op dag twee hebben we een kookworkshop gedaan bij Thai Cookery Lanta Cookery. We kregen privéles omdat het laagseizoen is en er dus weinig toeristen zijn. We mochten vier gerechten uitzoeken die we gezamenlijk hebben gemaakt. Beef salade, Stir friend chicken with hot basil leaves, curry paste en met die paste maakten we weer een red curry. Het zijn allemaal vrij simpele gerechten die iedereen kan maken, maar doordat we nu weten welke ingrediënten de echte Thai gebruikt kunnen we ze nu nog lekkerder maken dan uit een kookboek in Nederland. Voor degene die komen eten de komende tijd, je weet wat je kan verwachten….

Na een paar dagen luieren werd Anneke onrustig, er moest iets gedaan worden. Tijd om het eiland te verkennen met een scooter. Het eiland is niet groter dan 6 bij 30 Km, dus met een scooter die bijna 70 km per uur reed hebben we in een dag het hele eiland kunnen zien.
Het eiland is mooi, maar niet super bijzonder, wat daarentegen wel spectaculair is, is de zonsondergang. We hebben even een enorm geluksmomentje beleefd bij een restaurantje (Same same but different) aan het strand. We zaten daar met een biertje, een lekker muziekje onder een prieeltje van drijfhout aan het strand te kijken naar de mooiste kleurschakeringen van de ondergaande zon. We beseffen ons wederom even, hoe mooi het leven is.

Same same but different, voor ons een restaurantje op Koh Lanta en een leuke zin die we te pas en onpas roepen. In Bangkok komen we er achter, ná het kopen van het t-shirt, dat het ook voor iets anders staat. Ladyboys, when the two breast look same-same like a women, but the dong is still there, same same but different.

Grote teleurstelling in Bangkok was toch wel ons Koningsdagfeestje! Volledig opgedirkt (zover dit kan met beperkte mogelijkheden uit onze backpack…) zijn we naar de andere kant van de stad gegaan om de enige nederlandse bar te bezoeken. Deze bar, the old dutch, bevindt zich in de rosse buurt van Bangkok (soi cowboy). Genoeg te zien daar, maar allemaal in de kleur rood….niks geen oranje. De ober wist niet eens dat er een feest was in Nederland. Enigszins teleurgesteld, maar met een paar soort van bitterballen (same same but very different) in onze buik, zijn we afgedropen naar het uitgaansgebied op Khaosan Road dichtbij het hotel, om hier te concluderen dat we echt oud worden en we geen zin hebben in dit soort lloret de mar taferelen.

Bangkok is weer even wennen na de rust op Koh Lanta. Wat een mensen en wat een toeristen en aan de warmte zijn we nog steeds niet gewend. Maar in Nederland zullen we er al snel naar terug verlangen. Hoogste tijd voor een fijne massage (zonder happy end!) en vanavond (is koeler) gaan we nog even fietsen door Bangkok met een gids. Dan nog één laatste Chang, voor we morgenochtend vroeg in het vliegtuig stappen….

• 28 April 2015 - 17:59

Cor:

Ik wens jullie een fijne terugreis. En Nath, voor mij blijf jij toch echt het jonkie van het hele spul hier.

• 29 April 2015 - 11:27

Nathalie:

Bedankt voor deze twijfelachtige eer, Cor. Gelukkig heeft het niets te maken met het feit dat ik wsl ook de jongste ben..